Hoeveel zijn 20000 paginaweergaven waard met Journey?
Met een van de persoonlijke websites van een van onze werknemers wordt er nu een periode gebruik gemaakt van Journey door Mediavine, een populair alternatief advertentienetwerk voor Google AdSense. Ons leek het interessant voor anderen die overwegen over te stappen om een kijkje te nemen wat er concreet verdient is met 20.000 paginaweergaven met Journey van Mediavine actief.
Deze resultaten zijn uiteraard maar een moment en situatie opname, en de resultaten kunnen verschillen per website, maand, en nog vele andere factoren. De website in kwestie is een blog gemaakt in WordPress, met een totaal van 172 blog posts. Gericht op verkeer binnenhalen vanuit Google en Sociale Media, en geen betaalde verkeersbronnen benut. Met een wereldwijd publiek, voornamelijk uit Amerika en Engeland. De niche en URL van de website wordt niet vrijgegeven om de privacy te bewaren.
Met exact 21.876 paginaweergeven is er een totaal van 98.48 dollar verdient, en dit staat op het moment van schrijven gelijk aan 84,50 euro.

Zoals je ziet zijn de paginaweergaven niet binnen 1 maand behaald, maar in een tijdsbestek van circa 5 maanden behaald. Ook dit heeft impact op de mogelijke inkomsten van een website. Houdt hier dus enigszins rekening mee, en neem dit met de nodige korrel zout.
Paginaweergaven op een website
De paginaweergaven op een website is een belangrijke metric waar veel vanaf hangt, des te meer paginaweergaven je ontvangt, des te meer er verdiend kan worden is het in basis. Met meer paginaweergaven kan je er ook voor zorgen dat jouw website meer kans maakt op een andere positieve conversie, en komen er vaak meer opties open te staan om serieus met de website aan de gang te kunnen gaan. Meer dan 100.000 paginaweergaven per maand is voor vele premium advertentie netwerken zoals volwaardig Mediavine, of Adthrive voldoende om hierbij aan te sluiten. En komen hier vaak genoeg inkomsten uit om grote stappen te maken met een website. Waar het bijvoorbeeld kan veranderen van een hobby naar een volwaardige (bij)baan. Iets waar vele starters met een website natuurlijk als doel kunnen hebben.
Bezoekers naar een website krijgen is een taak waar vrijwel iedere website eigenaar constant mee bezig is, en is ook een vak apart binnen de meeste bedrijven en ondernemingen. Je kan dit grofweg opsplitsen in de volgende categoriseren binnen Digitale Markerting.
Sociale media marketing
Vrijwel iedereen maakt wel gebruik van Sociale Media, en merken en ondernemingen uiteraard ook. Het is niet meer eenvoudig om vanuit diverse Sociale Media kanalen verkeer te trekken naar een website toe, en je zal hier niet alleen consequent in bezig dienen te zijn op dagelijkse basis, maar ook ervoor zorgen dat jouw posts en berichten hierin uitspatten. Simpelweg een post met een link naar je laatste artikel binnen een blog zal bijvoorbeeld niet meer ertussenuit springen, maar je zal dienen te netwerken met andere content makers, groepen, je posts opleuken met pakkende afbeeldingen en video’s, en ga zo nog maar even door.
SEO marketing
SEO (Zoekmachine optimalisatie) is in basis het marketen van jouw content om ervoor te zorgen dat deze verschijnen op hoge posities binnen de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Hier betaal je niet per klik, en kan een langdurige strategie zijn om op een natuurlijke wijze verkeer naar jouw website te generen. Hier komt ook steeds meer de optimalisatie voor AI bij of naast, om ook in deze resultaten te verschijnen als bron binnen zoekopdrachten en termen.
Veel wordt hierin gedeeld, en is zaak dat je ijzersterke content schrijft waar mensen graag doorheen lezen, gelinkt wordt naar je website vanuit relevante en betrouwbare bronnen. En dat je jezelf profileert als betrouwbare bron en auteur.
SEA marketing
SEA marketing of Advertentie optimalisatie is het gebruikmaken van advertenties om verkeer naar je website toe te drijven. Met websites die gebruikmaken van Advertenties zelf is dit in de meeste gevallen niet van toepassing. En is meer gericht en geschikt als je voor jouw bedrijf of onderneming reclame wilt maken via zowel advertenties binnen Google zoeken, als ook op Sociale Media. Websites die niet direct zelf wat verkopen kunnen advertenties natuurlijk ook wel inzetten, echter weegt dit vaak niet op tegen de kosten en winsten die hieraan worden behaald.
RPM en CPM
In de wereld van online advertenties kom je vaak de termen RPM en CPM tegen. Hoewel ze veel op elkaar lijken, betekenen ze niet precies hetzelfde.
• CPM (Cost Per Mille) staat voor het bedrag dat adverteerders betalen voor 1.000 advertentie-impressies. Dit bedrag gaat eerst naar het advertentienetwerk, dat daar vervolgens een deel van inhoudt.
• RPM (Revenue Per Mille) laat zien wat jij als website-eigenaar daadwerkelijk overhoudt per 1.000 paginaweergaven of advertentie-impressies, afhankelijk van de gebruikte berekening.
Om het concreet te maken met het voorbeeld uit deze blog:
Met 21.876 paginaweergaven en een totaal van $98,48 aan inkomsten, komt de RPM dus neer op 5,48
Kort gezegd: de CPM is de prijs voor de adverteerder, de RPM is jouw uiteindelijke opbrengst.
Verder zie je ook de Impressies terug in de afbeelding, dit is het aantal keer dat de advertenties zijn getoond aan je bezoekers. Hoger betekend niet altijd beter in dit geval. En het is altijd een fijne grens tussen de gebruiksvriendelijkheid van je website en de hoeveelheid advertenties die getoond worden.
Welk Advertentienetwerk zit jij te overwegen voor jouw WordPress blog? Laat het ons weten!
Neem ook een kijkje binnen onze WordPress hosting pakketten om ervoor te zorgen dat jij een voordelige start kan maken om jouw visie voor je website waar te kunnen maken!