Hoe lang doe je over het maken van een blogpost?

Bekijk ook eens een van de onderstaande artikelen

Einde ondersteuning PHP versies 5.x en 7.0

Zoals elk stukje software heeft ook PHP regelmatige updates voor snelheidsverbetering
Lees meer

Kan ik gratis een website maken?

Het is mogelijk om gratis een website te maken voor het betrouwbaar hosten
Lees meer

Acquisitierapport binnen Google Analytics

Google Analytics is een uitgebreide tool die je in staat stelt om de statistieken
Lees meer

Hoe lang doe je over het maken van een blogpost?

Veel beginners zullen vaak onderschatten hoeveel tijd kan gaan zitten in het maken van een blog post, we bespreken wat er zoal komt kijken bij het schrijven van een blog post in WordPress en hoe jij hier met de tijd sneller in kan worden om jouw content publicaties tijdig te kunnen lanceren. Laten we beginnen!

Onderzoek verrichten naar het onderwerp

De sleutel achter een succesvolle blogpost en hier sneller de content voor te kunnen schrijven is het onderzoek verrichten naar het onderwerp. Dit proces kan vrij kort zijn als je schrijft over wat je weet en kent, maar kan ook voor andere onderwerpen een langdurig proces zijn. Neem als voorbeeld een blog over tuinen en het groeien van je eigen groenten. Je kan hier grotendeels vaak uit ervaring schrijven, maar als je wilt documenteren hoe jij de beste tomaten kunt kweken op een balkon, dan zal je hier vele maanden aan dienen te spenderen om hier het daadwerkelijke resultaat uit te halen. Met verschillende onderwerpen kan hier dus aardig wat meer tijd in gaan zitten om hier met een compleet beeld een blog post over te maken. 

Wanneer je dit half doet, of niet grondig genoeg onderzoek verricht dan zal dit gauw door de mand vallen. En je niet alleen in de ogen van je lezers vertrouwen verliezen, maar ook in de ogen van zoekmachines. Het vertrouwen in de juiste informatie weergeven op je website is dus van groot belang, en elk stuk content wat je publiceert dien je dus een zeker vertrouwen in te hebbend dat je hierin jouw ervaring en deskundigheid in hebt gestopt. 

Layout van de blog post optimaliseren

De layout van een blog post en de uiteindelijke opmaak hiervan kan ook een hoop tijd in gaan zitten, om dit te optimaliseren is het vaak een goed idee om hier al rekening mee te houden in de geschreven content. En niet lukraak op regel 1 te gaan beginnen met schrijven. Maar in plaats hiervan al een grove layout maken van wat je wilt vertellen, wat het hoofdonderwerp is van het artikel. En hoe jij hier op een leuke en interessante manier de informatie of jouw conclusie hierin kan presenteren. 

Met koppen werken

Een van de meest tijdbesparende methoden om mee te werken is om na het bedenken van de layout van je blog post, hier eerst de koppen in te zetten. Denk hierbij goed aan welke informatie je wilt presenteren, en vul hierna alvast in een nieuwe blog post binnen WordPress jouw koppen in die de blog post verder opbreken in secties. 

Je zult merken dat je hierna veel sneller weg kan tikken binnen je blog post. En niet meer lang vastzit bij een nieuwe regel of kop. Je kan hierdoor sneller werken en voornamelijk ook sneller de content uitschrijven, wat een enorme tijdsbesparing kan betekenen. 

Hoe lang doe je over het maken van een blogpost?

Zit je vast? Vraag het AI

De opkomst van AI is niet meer te missen of links te laten liggen, schrijvers en website eigenaren die hier geen gebruik van maken zullen vaak buiten de boot vallen, en hierin kansen laten liggen. Het is geen goed idee om te kopiëren en plakken vanaf AI  om verschillende redenen, voornamelijk dat de content op het internet in zijn algemeen een herhaling gaat worden en hier haast niet meer te zien zal zijn wat originele content is en wat simpelweg een herhaling anders geformuleerd door AI. 

De grote partijen hierachter nemen ook stappen om AI content te bestraffen en beter te herkennen, gebruik dit dus als je eigen virtuele assistent, niet als je content schrijver. 

Waar AI in content creatie een aanwinst in kan zijn is om jouw content na te laten kijken, uit te laten breiden met suggesties, of nader kan kijken wat je hierin gemist hebt. Zo kan je als je vast zit snel door, en hoef je niet naar een nieuwe regel te blijven staren in de hoop inspiratie te krijgen. 

Multimedia items maken en invoegen

Enkel een afbeelding is de dag van vandaag vaak niet meer afdoende om een blog interessant en succesvol te maken. het gebruik van multimedia of media op aparte kanalen hierin is van onmisbare waarde. En kan bijvoorbeeld een lange video of short zijn op YouTube, een ingesloten podcast van de blogpost gehost op Spotify, of het gebruik van grafieken en media om jouw blog post te ondersteunen op niet alleen platformen als X. Maar ook op Instagram, Pinterest, en ga zo nog maar even door. 

Al deze externe platformen kunnen ervoor zorgen dat je hiervan ook verkeer ontvangt naar je blog toe, en zo natuurlijk hopelijk een positieve actie verricht wordt op je website. Wat kan neerkomen op een klik op een advertentie, een aankoop binnen je webshop, of een afspraak maken voor het aanbieden van je diensten. Een blog kan een krachtige marketing tool vormen die jouw website verder helpt naar nieuwe kansen. 

In de regel zal je vaak al gauw een volledige dag bezig zijn met het schrijven van een blog post en het adverteren hiervan, wanneer je hier dieper onderzoek in dient te verrichten dan kan dit al gauw oplopen in de tijd dat je hiermee bezig bent. Houdt een agenda bij en een takenlijst voor jouw WordPress blog, zodat jij altijd een overzicht kan houden van de content die jij wilt publiceren op je website. 

Binnen WordPress is het eenvoudig om al jouw blog posts te schrijven en te formatteren, gebruik de vele tools die de WordPress editor ter beschikking heeft. En zorg er hierdoor dat jouw content er niet alleen goed uitziet, maar hierdoor ook met plezier gelezen kan worden. 

Wil je ook de beste fundering voor jouw WordPress website? Neem dan nu een kijkje binnen onze WordPress hosting pakketten om ervoor te zorgen dat jouw WordPress website zijn potentieel bereikt!